Blog ekspertów Inter Consult

Sprawdzony sposób na płynną migrację z centrali PBX Panasonic  do nowego systemu
CENTRALA PBX

Sprawdzony sposób na płynną migrację z centrali PBX Panasonic do nowego systemu

12.07.2023

Wiele firm i organizacji w Polsce korzysta nadal z uchodzących za niezawodne central telefonicznych PBX Panasonic. Choć same centrale faktycznie mogą działać przez lata, to jednak wycofanie się ich producenta z rynku PBX jest dla posiadaczy systemów Panasonica negatywnym sygnałem.

O tym, w jaki sposób wstrzymanie produkcji central telefonicznych przez japońskiego giganta zagraża firmom wciąż z nich korzystającym, pisaliśmy w jednym z naszych poprzednich artykułów. Brak wsparcia producenta dla działających jeszcze urządzeń, stwarza pewne ryzyko – w przypadku jakiejkolwiek awarii, utrzymanie ciągłości komunikacji i działania może być trudne. Aby do takiej sytuacji nie dopuścić, warto pomyśleć o migracji do nowego systemu. Obecnie najkorzystniejszym rozwiązaniem dla firm korzystających z central Panasonica jest przejście na nowy system pozwalający zachować część dotychczasowej infrastruktury.

 

E-MetroTel – jedyny system współpracujący z telefonami Panasonic

Takim rozwiązaniem jest amerykański system E-MetroTel. Umożliwia on zachowanie części dotychczasowej infrastruktury centrali Panasonic, a jednocześnie oferuje wszystkie zaawansowane funkcje telefoniczne oraz umożliwia komunikację wielokanałową (Unified Communications – centrala, softphone, wideo, czat, aplikacje). E-MetroTel to jedyny na świecie system pozwalający na wykorzystanie aparatów telefonicznych Panasonic oraz dotychczasowego okablowania. Jego wdrożenie zajmuje zaledwie kilka godzin. Rozwiązanie E-MetroTel jest od lat z powodzeniem używane w największych amerykańskich i kanadyjskich sieciach hoteli, sklepów, na uczelniach, w firmach z wielu branż i w placówkach medycznych.

 

Elastyczne rozwiązanie dostosowane do potrzeb firmy

W portfolio central E-MetroTel znajdziemy zarówno rozbudowaną Galaxy Expand mogącą obsłużyć nawet ponad 3000 użytkowników, jak i centralę Galaxy Mini przeznaczoną dla maksymalnie 64 stanowisk. Dzięki temu rozwiązanie E-MetroTel można wdrożyć w niemal każdej firmie. Co ważne, centrale współpracują nie tylko z telefonami Panasonic, ale także z aparatami takich marek, jak Avaya, Nortel, Mitel czy Cisco. Z rozwiązania można także korzystać w wersji chmurowej – dostępne jest w bezpiecznej amerykańskiej chmurze AWS firmy Amazon. Centrala E-MetroTel jest skalowalna i wciąż rozwijana oraz poszerzana o nowe funkcje i aplikacje. Rozwiązanie można bez problemu zintegrować z systemami zewnętrznymi, np. CRM, DMS czy systemami hotelowymi. Pozwala to na zwiększenie efektywności pracy i korzystanie z najnowszych rozwiązań przy zachowaniu dotychczasowych przyzwyczajeń i dobrze znanych aparatów telefonicznych. Migracja do systemu E-MetroTel nie jest kłopotliwa dla użytkowników centrali i umożliwia utrzymanie dotychczasowych numerów oraz wszystkich umów z operatorami.

Przejście na nowy system w momencie, gdy dotychczasowy jeszcze działa, minimalizuje ryzyko awarii i zapewnia firmie ciągłość działania. Wybór rozwiązania E-MetroTel ogranicza także koszty migracji, których dużą częścią jest zwykle koszt zakupu nowych aparatów telefonicznych. Więcej o zaletach i możliwościach rozwiązania E-MetroTel przeczytasz na stronie interconsult.pl/system-telekomunikacyjny-e-metrotel/.

Zapisz się do naszego newslettera, aby nie przegapić nowych artykułów