Najważniejsze dla biznesu funkcje nowoczesnych central telefonicznych
Nowoczesne centrale PBX oferują nie tylko zaawansowane funkcje telefoniczne, jakich nie zapewni zwykła telefonia, ale dają także dodatkowe możliwości podnoszące efektywność pracy w firmie.
Cyfrowe centrale telefoniczne VoIP działają w oparciu o sieć internetową. Nie wymagają więc tradycyjnego łącza telefonicznego, ponieważ dźwięk przesyłany jest za pośrednictwem internetu. Skrót VoIP oznacza właśnie Voice over Internet Protocol. Nowoczesne centrale VoIP umożliwiają komunikację wielokanałową (Unified Communications) oraz dają możliwość integracji centrali z innymi systemami wykorzystywanymi na co dzień w firmie. Jakie jeszcze funkcje oferują nowoczesne centrale telefoniczne?
Przekierowywanie połączeń
Możliwość przekierowywania połączeń to jedna z kluczowych funkcji centrali telefonicznej. Dzięki niej połączenia przychodzące można automatyczne kierować do odpowiednich osób lub działów w firmie na podstawie ustalonych wcześniej kryteriów. Połączenia można również przekazywać innemu odbiorcy już w trakcie rozmowy.
Kolejkowanie połączeń
Kolejkowanie umożliwia zminimalizowanie liczby nieodebranych połączeń. Dzięki kolejkowaniu osoby dzwoniące do firmy w momencie, gdy wszyscy konsultanci są zajęci, mogą poczekać na linii na połączenie. Można także ustawić komunikat, który będzie informował dzwoniącego, ile osób czeka na połączenie.
Menu IVR i zapowiedzi głosowe
Centrala umożliwia skonfigurowanie wielopoziomowego menu głosowego, dzięki któremu osoba kontaktująca się z firmą może od razu dodzwonić się do interesującego ją działu. Technologia Interactive Voice Response pozwala na interakcję z systemem centrali za pomocą odpowiedzi głosowych lub wprowadzania cyfr na klawiaturze telefonu. Nagrane wcześniej komunikaty głosowe kierują dzwoniącego do odpowiedniej osoby.
Poczta głosowa
Poczta głosowa umożliwia nagrywanie i przechowywanie wiadomości głosowych w sytuacji, gdy odbiorca połączenia jest niedostępny. Nowoczesne systemy PBX pozwalają również na przesłanie wiadomości głosowych za pomocą e-maila w formie plików audio.
Konferencje telefoniczne
Centrale telefoniczne umożliwiają prowadzenie rozmowy telefonicznej, w której udział bierze wiele osób znajdujących się w różnych lokalizacjach, także poza biurem (pracownicy zdalni lub mobilni). Pozwala to przyspieszyć wymianę informacji i zwiększyć wydajność pracy.
Nagrywanie rozmów
Możliwość nagrywania i bezpiecznego przechowywania rozmów jest dla wielu firm coraz bardziej istotna. Nowoczesne centrale telefoniczne pozwalają na nagrywanie wybranych połączeń głosowych – w niektórych rozwiązaniach funkcję nagrywania można włączyć lub wyłączyć za pomocą jednego przycisku.
Przechwytywanie połączeń
Funkcja przechwytywania połączeń umożliwia odebranie połączenia kierowanego na dany numer na innym telefonie. Osoba, która przejmuje połączenie musi być oczywiście do tego wcześniej uprawniona. Skonfigurowanie przechwytywania połączeń zwiększa szansę na to, że telefon zostanie odebrany, nawet jeśli pierwotny odbiorca jest akurat niedostępny.
Zintegrowany dostęp do danych i CRM
Nowoczesne systemy PBX umożliwiają integrację z systemami zarządzania relacjami z klientami (CRM, np. Salesforce) i innymi systemami wykorzystywanymi w firmie (np. systemami elektronicznego obiegu dokumentów, systemami hotelowymi). Dzięki temu pracownicy mogą mieć dostęp do informacji o kliencie podczas rozmowy telefonicznej, a każdy kontakt z klientem zostanie odnotowany w systemie.
Zdalny dostęp do centrali
Dzięki możliwości dostępu do centrali poprzez aplikacje typu softphone, z systemu można korzystać również poza biurem, na dowolnym urządzeniu z dostępem do internetu. Pracownicy mogą więc odbierać i wykonywać połączenia, korzystać z poczty głosowej i innych funkcji centrali niezależnie od tego, gdzie się znajdują.
Komunikacja wielokanałowa
Nowoczesne centrale telefoniczne umożliwiają korzystanie z komunikacji wielokanałowej (Unified Communications) łączącej w sobie komunikację głosową, wideo, czat i rozwiązania pozwalające na współpracę zdalną (udostępnianie ekranu, współdzielenie aplikacji itd.). Dzięki temu firma nie musi korzystać z usług wielu dostawców, ponieważ najważniejsze usługi komunikacyjne dostępne są w ramach centrali.
Dzięki opisanym funkcjom centrala może znacznie poprawić wydajność pracy w firmie, ułatwić zarządzanie nią i usprawnić wiele procesów. Oferowane przez nas systemy telekomunikacyjne można dostosować do specyficznych potrzeb firmy. Więcej o naszych rozwiązaniach dowiesz się na stronie interconsult.pl/centrale-telefoniczne/.