Jak nowoczesne centrale telefoniczne wspomagają zarządzanie hotelem?
Rosnąca konkurencja sprawia, że zapewnienie wysokiego poziomu telefonicznej obsługi klienta staje się w branży hotelarskiej kluczowe. Bezproblemowa komunikacja z klientami dzwoniącymi do hotelu oraz z gośćmi hotelowymi to priorytet. Jednak nowoczesne centrale telefoniczne zapewniają nie tylko płynną komunikację głosową, ale także szereg innych funkcji poprawiających obsługę klienta i ułatwiających zarządzanie hotelem.
Ogromną zaletą nowoczesnych central telefonicznych jest możliwość ich zintegrowania z innymi systemami wykorzystywanymi na co dzień w hotelu – systemami PMS (Property Management System), systemem recepcyjnym czy CRM. Umożliwia to korzystanie m.in. z takich funkcji, jak budzenie gości, ustawienie statusu pokoju, przypisanie billingu do pokoju hotelowego czy identyfikacja klienta. Wszystkie aplikacje dostępne są z poziomu centrali. Dzięki integracji zarządzanie hotelem i personelem jest łatwiejsze, tańsze i bardziej efektywne. Jak jeszcze nowoczesne centrale mogą pomóc w podniesieniu poziomu obsługi gości i administrowaniu obiektem?
Zaawansowane funkcje telefoniczne zwiększające satysfakcję gości hotelowych
Nowoczesne centrale telefoniczne umożliwiają przede wszystkim efektywną i niezakłóconą komunikację z obecnymi oraz potencjalnymi gośćmi hotelu. Zaawansowane funkcje telefoniczne, takie jak przekazywanie połączeń, ich kolejkowanie, menu IVR (Interactive Voice Response) czy wielojęzyczne zapowiedzi głosowe sprawiają, że każde połączenie przychodzące zostanie obsłużone, a goście nie będą mieli problemu z dodzwonieniem się do hotelu. Połączenia wewnętrzne w ramach centrali są bezpłatne, a komunikacja może odbywać się zarówno w technologii VoIP, jak i w technologii DECT (bezprzewodowej). Dzięki temu personel obsługujący różne części hotelu pozostaje w stałym kontakcie i może skuteczniej koordynować swoje działania.
Bezpieczeństwo połączeń i łatwa skalowalność
Nowoczesne systemy telefoniczne oferują zaawansowane funkcje związane z bezpieczeństwem, takie jak szyfrowanie połączeń. Ponadto wszystkie połączenia nawiązywane w ramach centrali telefonicznej realizowane są za pośrednictwem prywatnej, hotelowej sieci. Jest to szczególnie istotne w kontekście ochrony prywatności gości i zgodności z aktualnymi przepisami.
W miarę rozwoju działalności hotelowej, potrzeby związane z komunikacją telefoniczną mogą się zmieniać. Nowoczesne systemy telefoniczne są skalowalne, co oznacza, że mogą być łatwo poszerzane lub modyfikowane, aby sprostać rosnącym wymaganiom hotelu. Co ważne szczególnie dla sieci hoteli, centrale mogą obsługiwać także wiele obiektów zlokalizowanych w różnych miejscach kraju lub świata. Pozwala to na scentralizowane zarządzanie komunikacją w ramach całej sieci oraz obniżenie kosztów.
Obniżenie kosztów komunikacji w hotelu
Niższe koszty połączeń lokalnych i międzynarodowych to kolejna zaleta nowoczesnych central telefonicznych, zwłaszcza tych wykorzystujących technologię VoIP (Voice over Internet Protocol). Dzięki niej połączenia realizowane są za pośrednictwem sieci internetowej, a nie sieci telefonicznej należącej do zewnętrznego operatora.
W przypadku już działającej w hotelu centrali, nowoczesne rozwiązania telekomunikacyjne dają możliwość jej modernizacji z zachowaniem części istniejącej infrastruktury – okablowania oraz aparatów telefonicznych. Dzięki temu migracja do nowego systemu jest znacznie tańsza. Więcej na ten temat przeczytasz w artykule „Jak ograniczyć koszty modernizacji sieci telefonicznej w hotelu?”.
Więcej o nowoczesnych rozwiązaniach telekomunikacyjnych dla branży hotelarskiej przeczytasz na stronie interconsult.pl/hotele/.