Jak ograniczyć koszty modernizacji sieci telefonicznej w hotelu?
Zarówno polskie, jaki i europejskie przepisy od lat wymagają, aby w hotelach minimum trzygwiazdkowych każdy pokój wyposażony był w telefon. W związku z tym wykorzystywane w wielu hotelach centrale telefoniczne nieuchronnie się starzeją i wymagają modernizacji. W jaki sposób można zminimalizować jej koszty?
Centrale telefoniczne w hotelach umożliwiają nie tylko komunikację gości hotelowych z obsługą, ale także kontakt z numerami zewnętrznymi oraz komunikację wewnętrzną, pomiędzy pracownikami hotelu. Dzięki centrali wszystkie połączenia w ramach własnej sieci PBX (Private Branch Exchange) są bezpłatne.
Dodatkowo, nowoczesne centrale poszerzone są o funkcje komunikacji wielokanałowej oraz umożliwiają integrację z systemami hotelowymi i rezerwacyjnymi (PMS – Property Management System), co znacznie ułatwia zarządzanie hotelem. Więcej o kluczowych funkcjach central z punktu widzenia branży hotelarskiej przeczytasz na naszym blogu w artykule zatytułowanym „Jak nowoczesne centrale telefoniczne wspomagają zarządzanie hotelem”.
Co ważne, dostępne dziś na rynku rozwiązania pozwalają przekształcić dotychczasowe centrale wykorzystywane w hotelach w nowoczesne systemy telekomunikacyjne, i to bez konieczności wymiany wszystkich aparatów telefonicznych. Ogranicza to znacznie koszty modernizacji oraz minimalizuje przerwę w komunikacji związaną z wdrożeniem wybranego rozwiązania.
Nowa centrala z dotychczasową infrastrukturą
Idealnym rozwiązaniem dla branży hotelarskiej jest system telekomunikacyjny E-MetroTel. E-MetroTel jako jedyny na świecie pozwala na zachowanie infrastruktury dotychczasowej centrali telefonicznej – zarówno okablowania, jak i aparatów telefonicznych. Centrale E-MetroTel współpracuje z telefonami takich marek, jak Nortel, Panasonic, Avaya, Mitel czy Cisco. Jednocześnie zapewnia dostęp do wszystkich zaawansowanych funkcji telekomunikacyjnych oraz komunikacji wielokanałowej. Stworzony w Ameryce system jest od lat z powodzeniem wdrażany w największych hotelach na świecie, m.in. w 331-pokojowym Sheratonie w Durham w Północnej Karolinie.
Szybka i bezproblemowa migracja do nowego rozwiązania
Migracja z dotychczasowego rozwiązania do systemu E-MetroTel zajmuje zaledwie kilka godzin. Najpierw stara centrala PBX wymieniana jest na system E-Metrotel, a następnie podłącza się do niego i konfiguruje telefony. Po migracji do systemu E-MetroTel użytkownicy mogą korzystać nie tylko ze wszystkich dotychczasowych funkcji centrali, ale także z nowych możliwości platformy telekomunikacyjnej E-MetroTel UCX.
Dzięki możliwości zachowania dotychczasowej infrastruktury, ograniczane są nie tylko koszty związane z zakupem nowego sprzętu, ale także koszty związane z wdrożeniem systemu i przeszkoleniem pracowników. Mogą oni nadal korzystać z używanych wcześniej telefonów i nie muszą przyzwyczajać się do nowych urządzeń.
Gotowe integracje z systemami hotelowymi
Kolejną zaletą rozwiązania E-MetroTel są gotowe integracje z najpopularniejszymi systemami hotelowymi PMS, umożliwiające szybkie ich połączenie z centralą E-MetroTel bez dodatkowych komponentów softwarowych i sprzętowych. Integracja systemu z centralą ułatwia zarządzanie hotelem i obsługą gości. Co ważne, rozwiązanie E-MetroTel jest dostępne zarówno w formie centrali sprzętowej, jak i w ramach bezpiecznej chmury Amazon. System można także zainstalować w chmurze prywatnej u wybranego dostawcy lub na własnym serwerze w siedzibie firmy (on-premise).
Więcej o rozwiązaniu E-MetroTel dowiesz się na stronie interconsult.pl/system-telekomunikacyjny-e-metrotel/.